Mi a siker és a kudarc aránya?
Röviden: minimum 10 az 1-hez. Vagyis vállalkozóként tervezel, számítasz, remélsz a fejlődésed és a több bevétel érdekében, de nagy általánosságban 10 várakozásod, üzleti fejlesztésed, reklámkampányod közül jó, ha 1 igazán bejön. Ez nem azért van, mert gyakorlatlan vagy, esetleg nem vagy elég jó, hanem azért, mert a piaci élet nem egzakt tudomány.
Valójában a nagyok is próbálkoznak és tesztelnek. Annyival lehetnek okosabbak ők, hogy a 9 eredménytelen próbálkozást eleve belekalkulálják a működésbe, így kevésbé éri őket piaci csalódás. Ebből azt tanulhatod, hogy vállalkozóként is légy lazább! Ne görcsölj rá az eredményekre, ne hozd magad olyan helyzetbe, hogy egy lehetőségtől az utolsó szalmaszál esélyét várd. Csak menj tovább mindig, keress és tesztelj új lehetőségeket, és
HA VALAMI ELKEZD EREDMÉNYT HOZNI, ARRA KONCENTRÁLJ!
Mert a sok próbálkozásnak egyetlen hátránya van csak, ha mindent egyszerre akarsz csinálni, és arra sincs időd, hogy értékelj és elemezz, hogy kiválaszthasd azt a területet az üzleti céljaid elérése érdekében, amire igazán érdemes fókuszálnod! És itt jön be legtöbbször a felelősség kérdése. Emlékezz rá, vállalkozóként nem azért felelsz, hogy jól csináld, hogy sokat csináld, hanem, hogy EREDMÉNYESEN csináld!
Vagyis mindig gondolkodj el azon, mi hozhat többet a konyhára, és ha valami nem megy, bátran engedd el, ám ha megy, azt ragadd meg, és csináld! Lehet ez egy üzletágfejlesztés, egy új termék- vagy szolgáltatás kifejlesztése, egy új online marketingrendszer bevezetése, esetleg egy éppen betaláló reklámkampány, a lényeg: mindig arra fókuszálj, ami kézzelfogható eredményt hoz!
2022.12.18.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban