Miért baj, ha nem ismered elég jól azt, akinek eladsz?
Ha vállalkozol, el szeretnél adni valamit. Valami olyat, amit keresnek, amit meg akarnak venni. De kik a vásárlóid? Mennyire ismered őket?
Könnyű rávágnod, hogy ismered a vásárlóidat, hiszen vállalkozásod azért alapítod vagy alapítottad, mert őket akarod kiszolgálni. Pedig amikor vállalkozást építesz vagy új üzleti projektekbe fogsz, leginkább csupán előfeltevésekre, személyes, szubjektív tapasztalataidra és elgondolásaidra építhetsz. Ez lehet mindenben szuper, ám, ha a piac megmérettet, és könnyűnek talál, jó eséllyel ott lesz gondod, hogy mégsem ismerted meg eléggé a vevőidet.
Mert lehet, hogy nem úgy megszólítva, nem akkor, nem abban a formában, nem annyiért akar tőled vásárolni, vagy nem tőled vesz, mert nem ismer még. Hogy kiknek is adsz el, leginkább akkor válik égető kérdéssé, ha eladásaid döcögnek. Legkésőbb ekkor – de leginkább már vállalkozási projekted tervezésekor – elemezned kell a lehetséges vevői csoportokat.
Mert lehet, hogy Te gondolod csak, hogy a fő vásárlóid a férfiak lesznek, miközben a nők beszélik rá leginkább a férfiakat a vásárlásra. Vagy azt gondolod, vállalkozóknak kínált szolgáltatásodra ugranak a cégvezetők, miközben – ha el is ismerik, megoldást kínálsz – ezer fontosabb dologra kell időt, pénzt, figyelmet pazarolniuk.
Ha nem ismered meg vásárlóid valós fizikai igényeit, gondolkodásmódját, érzelmi motivációit, és a csatornákat, amelyek segítségével hatékonyabban eljuthatsz hozzájuk, jóval több lesz az a felesleges kör, amit végig kell fuss. Ezért fontos, hogy soha ne feltevésekből, hanem piaci tapasztalatokból építsd fel azt a rendszert, ami eladásaid szolgálja.
2022.02.13.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban