Milyen tudás IS kellene a marketingesednek tőled?

Vannak a marketingben remek eszközök, alkalmazandó fogások, de mégiscsak egy csomó mindent egyedileg, a célokra szabva kéne kitalálnia a marketingesednek. És hát a marketinges abból dolgozik – főleg ha külsős és spórolni akarsz a munkadíján –, amit megosztasz vele (jó, még végez pici piacelemzést is, de ez most mellékes). És ha nem tud lényeges dolgokat, mert te sem tudatosítod magadban, akkor bizony gyengébb lesz a marketing agy kreativitása.

 

Minden üzleti sikerhez és az eredményes marketinghez elengedhetetlen a piac és a vásárlók alapos megismerése. A piackutatás és piacelemzés, a vásárlói elemzés. Erre épülnek értékesítési stratégiák, ajánlatok, marketing kampányok. És amilyen az alap, olyan lehet a rá épülő ház is: vagyis ha a piaci tudásból nem szivárognak át fontos elemek az értékesítésedbe, a marketingedbe, akkor bizony veszítesz.

 

GYAKORLATI PIACELEMZÉS: ISMERJ MAGADRA!

 

Egy átlagos kis- és közepes vállalkozás folyamatosan dolgozik, elviszi az időt, a figyelmet a napi munkamenet. Egyszerűen nincs idő megállni, összegyűjteni és bővíteni mindazt a hatalmas tudást, ami a cégnél felgyűlt. Általános szakmai tapasztalat: egy vállalkozás alig hasznosítja értékesítésében és marketingjében mindazt, amit a piacáról, vásárlóiról valójában nagyon is tud! Amikor egy marketinges felteszi például a kérdést, miért választanak titeket az ügyfeleitek, legtöbbször nagyon általános benyomásokat tud csak összegezni a tulajdonos, de nem tudja pontosan, milyen tényezők befolyásolják valójában ügyfelei döntését.

 

Ezért beszélgess rendszeresen azokkal, akik a vásárlóiddal találkoznak!

 

Mert eladóid, ügyfélkapcsolati munkatársaid, asszisztenseid, akik így vagy úgy, de rendszeresen beszélnek és beszélgetnek az ügyfeleiddel, nagyon fontos ismerethalmazra tesznek szert róluk. És ennek ők sincsenek igazán tudatában. Ám ha egy marketinges segítségével megpróbálod összegezni, mi is valójában a te céged tudása a piacról, a vevőkről, máris sokat nyertél (ez lesz egy valódi, belső piacelemzés), jóval többet, mint a konkurenciád (igen, mert ők sem beszélgetnek az eladóikkal, értékesítőikkel…)

Azok, akik az első vonalban foglalkoznak a vásárlóiddal, könnyebben megmondhatják:

  • milyen igényeik vannak a vevőidnek
  • minek örülhetnek a vásárlási folyamatban
  • milyen csalódásaik vannak
  • hogyan esik jól nekik vásárolni
  • mit nem szeretnek
  • milyen előfeltételezéseik, előzetes ismereteik vannak a termékeidről, szolgáltatásaidról
  • mire kérdeznek rá
  • mi érdekli őket igazán
  • mire csattannak fel
  • mire panaszkodnak leginkább

És ez a lista még sokáig bővíthető, de már ennyiből is láthatod, olyan információkhoz juthatsz így, amelyek jobban megalapozottá tehetik a marketinged. Hiszen ezek alapján tovább csiszolhatod a vásárlói élményt, új akciókat, ajánlatokat találhatsz ki, új kampányokat alapozhatsz meg. De még egy új márkaszlogen vagy épp kampányszlogen is eredeztethető abból, ha egy marketingessel megosztod, hogyan is működik a te vásárlód!

 

És, hogy legyen egy példa is: a prémium fa termékekkel foglalkozó szegedi WoodCorner első szlogenje is így alakult ki. Az, aki értékesítőként dolgozik, fogalmazta meg, hogy azok, akik betérnek hozzájuk, szinte kivétel nélkül megsimogatják a fafelületeket, és ez az alapélményük. A marketinges (én) visszakérdezett, hogyan hangozna az a mondat, ha kimondanák a fát simogatók az érzésüket. A válasz az volt: „Bele lehet szeretni!”. És ez is lett a szlogen… Szóval megéri jobban használnod azt a tudást, amit sok év alatt te is összegyűjtöttél!

 

2022.05.22.

Más is érdekel? Nézz szét!

Megismernél? Küldj üzenetet!

„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”

Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban