Miért fontos a marketingszöveg?
Nem olyan nagy kunszt szöveget írni – gondolhatod. Ám ha el akarsz adni és meg akarod nyerni a vásárlód figyelmét, bizalmát, pénzét, akkor bizony jóval többet kell tenned, mint csak informatív szövegeket írni hirdetéseidhez, honlapodra, bárhova.
Bár a kreatív képek és a videók látszólag mindent visznek, a jó marketingszöveg mindenhol megkerülhetetlen. Ott van eszközként a vevőcsábításban, a vevőkörépítésben, a meggyőzésben, a bizalomépítésben és az eladáskor. Vagyis a különböző csatornákon közzétett szövegeknek komoly tétje van. (Ezért érdemes marketingszöveget csak jól felkészült szakemberrel megíratni.)
Ahhoz, hogy a marketingszöveg beteljesítse funkcióját ott, ahol megjelenik, számos szempontot kell érvényesíteni. Másképp kell megírni egy honlap bemutatkozó szövegét, a közösségi médiás posztokat, a hirdetéseink vagy épp nyomtatott brossúráink szövegét. Mert minden célcsoport, csatorna más és más szövegezést kíván. Máshogyan néz és olvas szöveget leendő vásárlónk a weboldalunkon, a közösségi médiában, ismeretterjesztő blogcikkeinkben vagy épp hirdetéseinkbe belefutva.
Ha marketingszöveg készül, az már eredője valaminek, ugyanis jó esetben világos tartalommarketing stratégiának kell(ene) állnia minden leírt sor mögött. A stratégiából ered, hogyan adhatják vissza a szövegek mindazt, ami a márka értéke, előnye lehet a vásárlók szemében, emellett ösztönöznek, cselekvésre késztetnek, informálnak és befolyásolnak. Bármely csatornáról legyen ugyanakkor szó, a vásárlói bizalom akkor nem csorbul, ha a leendő vevőnk világos, áttekinthető, jól érthető és őt megszólító szövegekkel találkozik.
2022.03.06.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban