Miért keresel marketingest, ahelyett, hogy csapatot keresnél?
Egy ember képtelen megfelelő minőségben elvégezni céged marketingfeladatait. Mégis, a legtöbben valakit akarnak keresni, aki lehetőleg mindent megold. Aztán ahogyan halad – vagy épp nem halad – előre a szekér, a saját károdon jöhetsz rá, csapat kell. Csak ki kell várd, míg tudod finanszírozni.
Marketing szakértők egyik vesszőparipája, hogy a vállalkozók minél több marketingfeladatot végeztetnének el a kiválasztott marketingesükkel, miközben egy cég ilyen jellegű tevékenysége jóval bonyolultabb, és összetettebb dolog. Jól látják, csakhogy mintha mégse járnának egy vállalkozó cipőjében. Tény, hogy az eredményes marketingmunkához többféle szakértelemre van szükség.
Gondolj bele. Kellene valaki, aki kitalálja a stratégiákat (márkastratégia, marketing stratégia, közösségi média stratégia), aki gondolkodik. Aki megtervezi a marketinget. Kell egy webfejlesztő, aki honlapot készít vagy frissít, akciós landing oldalakat állít össze. Kell egy SEO-szakember, aki segít keresőoptimalizálni a weboldalt, és nem egyszer, hanem rendszeresen. Kell egy szövegíró, akinek kellene értenie a honlap-szövegezéstől a közösségi médiás szösszenetek összerakásán át a brossúrák szövegeiig. Kell online marketinges, aki hirdetéseket menedzsel a közösségi médiában és a Google-ben, de persze nem biztos, hogy valaki ugyanúgy ért mindkettőhöz. Vagyis jó ha van Google specialista, Facebook-specialista, Instagram-specialista, Tik-Tok specialista. És ha ők nem csinálják meg, kell valaki, aki közösségi médiás tartalomfeltöltő, aki kezeli a közösségi oldalaidat. Ha nincs grafikai jártassága, akkor egy grafikus is kell, aki képeket rak össze a bejegyzésekhez. De ha kiadványokat akarsz, akkor lehet, hogy más felkészültségű grafikusra kell bíznod annak megtervezését. Ja, és persze az elején kellett volna említenem, de arculattervező grafikus is jól jönne, aki szép logót készít, és hiteles arculatot álmodik a cégednek. Kellenének jó minőségű saját fotók? Akkor bizony kell egy fotós is, de aki jó portréfotózásban, az nem biztos, hogy jó tárgyfotózásban. Ha videót kell csinálnod, kellene valaki, aki forgatókönyveket rak össze, aki leszervezi a videózást, aki rögzíti, na meg aki megvágja, hangszereli, zenét választ. És persze a videóknak is nyitni kell új közösségi médiás csatornát, azt is kezelni kell. Ha fizikai üzlethelyiséged is van, akkor meg kell terveztetni a cégért, a kirakatot, a berendezést, vagyis jól jön egy dekoros és egy lakberendező is. És persze, ha eredményeidről, ajánlataidról még hírleveleket is akarsz küldeni, akkor kell egy hírlevélíró és kell egy hírlevél-kampány menedzser.
És akkor mindez valójában már egy kisebb cég igénye…
Miért dolgozik mégis a legtöbb vállalkozás csak 1-2 állandó marketingszakemberrel, akik igyekeznek reneszánsz tudással megoldani mindent, és csak néha igénybe venni külsős szakemberek segítségét?
Mert egy erős, hozzáértő marketingcsapat bizonyos bevételi, vállalkozásfejlesztési szintig MEGFIZETHETETLEN!
És ki az, akit a legelőször kispórolnak a marketing csapatból?
Hát a marketing tervezőt.
Rajta pedig sok múlhatna, hiszen ő lehetne az, aki olyan pályát építhet ki, ami elviheti a céged fejlődését olyan szintre, amikor már tudsz finanszírozni egy profi csapatot, amely valóban képes segíteni, hogy még nagyobb profitot termelj.
Amíg el nem érsz idáig, tudd: kompromisszumkényszerben vagy, és csak törekedni tudsz arra, hogy valami jót is kihozz a marketingedből. Csak amíg kicsi vagy, addig a kockázat a több, és nem a lehetőség. Ezt pedig nem a marketingben tudod megfordítani, hanem az üzleti stratégia dolgában, vagyis ha azt nagyon jól megalapoztad.
2022.05.01.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban