Miért kövessem be a Facebook oldalad?

Sokan vagyunk úgy, hogy illik cégünknek Facebook oldalt nyitni és rendszeresen kommunikálni rajta. Szinte bármit és bármilyen rendszerességgel posztolunk, bizton számíthatunk rá, hogy családtagjaink, barátaink, dolgozóink (legalábbis a kisebbik részük) beköveti az oldalt. Na de mi van azzal a több ezer, több tízezer nem létező követővel, akiken Facebook-os sikerünk múlna?

 

Először is szögezzük le, hogy nem mindenkinek van szüksége felturbózott követőtáború Facebook oldalakra, mert egészen egyszerűen az üzleti építkezésben nem éri meg erre koncentrálni. Ám ha a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal mégis érdemes megcélozni a Facebook népét, és nem pusztán hirdetésekre akarunk elkölteni egy csomó pénzt, akkor bizony eléggé zavaróvá válik, hogy nemigen vannak követőink.

 

Persze, mert nem is tudják, mit is kapnak azzal, ha bekövetik a Facebook oldalunkat!

 

Ha belegondolunk abba, hogy a mi egy-egy bejegyzésünk több száz másikkal versenyez a felhasználó figyelméért, aki végigpörgeti az oldalt (ha egyáltalán a Facebook algoritmusa lesz oly kegyes a posztunkat megjeleníteni), akkor azonnal jobban átérezzük, hogy bizony virítani kéne valamit! A semmitmondó, szépelgő, irreleváns, vagy túlzóan kereskedelmi ízű bejegyzéseink nem érnek célt. Mert a közönség – bármennyire is nem szeretnénk – csak a NEKI fontos, hasznos, érdekes, vicces, felháborító, elgondolkodtató tartalmakra cuppan rá, azt lájkolja, azt osztja meg, arra kattint bővebb tudásért.

 

Vagyis az egyik első dolgunk, ha jól akarjuk csinálni a Facebook-ozást, hogy cégünk hitelességén belül milyen üzenetekkel, kezdeményezésekkel, sztorikkal, ajánlatokkal lehetünk értékesek a FACEBOOK-OZÓK szemében. Mert így adhatunk választ arra,miért kövessenek minket! Ha ezt jól felmértük, és ezt összefoglaltuk egy közösségi média marketing stratégiában, az már fél siker, legalábbis abban, hogy értelmesebben álltunk a startvonalra. Ezután kell annak jönnie, hogy a bejegyzéseinkbe beletesszük a kellő energiát, és igyekszünk olyannal megjelenni a remélt közönségünk előtt, ami – az érdekeinkkel egybeesve – erősen hat rájuk. És ezt nem elég egyszer csinálni, folyamatosan, hétről hétre kell muníciónk legyen a figyelem megszerzéséért, mert a Facebook-ozás így hozhat eredményt.

 

 

2022.05.08.

Más is érdekel? Nézz szét!

Megismernél? Küldj üzenetet!

„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”

Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban