Mikor küldtél utoljára postán reklámlevelet?
Én még emlékszem a ’90-es évekre, amikor voltak napok, amikor egyszerre 3-4 reklámlevél volt a postaládánkban. És nem sírom vissza azokat az időket, de. A céges email-emre küldött halál felesleges reklámlevelek özönében gyakran eszembe jut, hogy a grafikailag is szépen megtervezett reklámlevél mennyire kiment a marketingdivatból. Pedig a marketingeszközök megválasztásában nem a divatot, hanem a hatékonyságot érdemes szem előtt tartani.
Vannak piacok, ahol teljesen felesleges a direkt marketing, reklámlevél, mindegy, hogy nyomtatott vagy elektronikus. Más piacokon az email kampányok még mindig jó számokat hoznak, és megint mások esetében érdemes lehet időutazni kicsit, és összerakni egy tökös reklámlevelet.
Mikor éri meg reklámlevelet küldeni?
Nagyon leegyszerűsítve, ezt a piacod, annak és a vásárlóidnak az ismerete, illetve a várható piaci megtérülés dönti el. Ha leveleid megtervezésének, nyomtatásának és kiküldésének a költsége magasabb lehet, mint a remélt eredmény, akkor még tesztelni sem érdemes ezt a marketingeszközt. Ha viszont más cégeknek adsz el, és nem 2 fillérért, és olyan piacon, ahol a hitelesség, a megbízhatóság kiemeltebb, akkor egy cégvezetőtől cégvezetőnek vagy szakmai vezetőnek szóló direkt megkeresés, vagyis a direkt marketing alkalmazása ma is igen célravezető lehet.
De milyen levelet küldjek?
Ez a (remélhetően már létező) marketingstratégiádból olvasható ki. A tartalma, az apropója, az ajánlatod megfogalmazása. Mind-mind akkor lesz világos, ha a marketing alapozó munkákat már elvégezted. Ha a piacodon az ígérkezik működőképesnek, akkor egy ajánlati kampányt is megvalósíthatsz, de számos más irány is izgalmas lehet. Ha hasznosnak ítélné leendő vállalatvezető vásárlód, küldd el neki sokoldalas szép brossúrád. Vagy szervezz szakmai előadást, és a reklámleveledben küldj tiszteletjegyeket rá. Vagy küldj számára is fontos felmérést, és legyen ez a kapcsolatteremtés eszköze.
Tudnod kell, a reklámlevelezésben, a direkt marketingben nagy szerepet kaphat a kreativitás, ahogy egy jól eltalált ilyen kampány az üzleti eredményességet is képes radikálisan befolyásolni.
2022.09.11.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban