Mire jó a marketing audit?

Ezt a kérdést kevesen teszik fel, amikor cégük marketingjét akarják fejleszteni. Egyetlen félig-meddig mentség van: a vállalkozói merészségben és akaratban gyökerező „csináljuk már” hozzáállás. És ez számos esetben célravezető is, ám ugyanúgy, ahogy egy nagy kirándulás előtt érdemes végiggondolni, hogy mindent bepakoltunk-e a bőröndbe, üzleti- és marketingfejlesztéseink előtt is érdemes számba venni, mink is van, milyen állapotban, és mi hiányzik még, ha fejlődni akarunk.

 

A marketing audit egy átfogó elemzés. Általában olyan marketing szakértők végzik, akik nem egy-egy részterület specialistái, hanem a marketingstratégiával, a marketing tervezéssel foglalkoznak. Te vagy az megrendelőként, aki a célokat kijelöli, az auditor pedig az, aki megmondja, hogy a céljaidhoz mi áll rendelkezésedre, mi megfelelő, mi fejlesztendő, hol legyenek a hangsúlyok, milyen szakértelemre, szakemberekre lehet majd szükséged a továbblépéshez.

 

Mit is vizsgálunk egy marketing audit során?

 

Elsőként a marketing stratégiát. (Legtöbbször azt, hogy nincs, vagy miért nincs.)

 

Aztán a lehetséges versenyelőnyöket, azt, mit gondol rólunk a piac, a vásárló.

 

A konkurencia marketingjét.

 

A terméket, a szolgáltatást.

 

A kijelölt célcsoportokat.

 

A meglévő és fájóan hiányzó marketing csatornákat.

 

A megfogalmazott marketing üzeneteket.

 

Az ajánlatokat.

 

Az árakat.

 

A meglévő és hiányzó marketing kompetenciákat.

 

Ha ezt megnéztük, akkor a MEGTÉRÜLÉS szemüvegén keresztül igyekszik láttatni a marketing audit, hogy merre van az előre. Mire építhetünk, mi kapjon nagyobb hangsúlyt, hogyan épüljön fel a marketingrendszer, hogyan igazodjanak a csatornák, az üzenetek, az ajánlatok a fejlődéshez. Vagyis valójában a marketing audit egy stratégiai felülvizsgálat, ami megmondja, hogy ha kirándulni akarunk a marketingfejlesztés rögös utakat is jelentő, számunkra ismeretlen vidékeire, mit csomagoljunk be előre, és mely mérföldköveknél mit kell elérjünk, mit kell csináljunk.

Szánd rá az időt és pénzt rendszeresen egy marketing auditra, mert mindig komoly muníciót gyűjthetsz ahhoz, hogy több profitot termelj.

 

2022.07.03.

Más is érdekel? Nézz szét!

Megismernél? Küldj üzenetet!

„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”

Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban