Mit fogadj meg, ha hirdetési kampányt tervezel?

UGYANITT KOCA VAN ELADÓ. Te is olvashatsz ilyen felhívást falusi hirdetőtáblákra feltűzött hirdetések végén vagy apróhirdetési újságokban. Ami ott bájos, és megvan a maga funkciója, egy hirdetési kampányban már kész öngyilkosság. Hogy mire gondolok? Arra, hogy ha a közösségi médiában, a rádióban, de még az újságokban megjelentetett hirdetéseidben mindent is akarsz tudatni a kedves leendő vásárlóddal, még értékesítőd lábméretét is, az kontraproduktív.

 

Be akarunk mutatni mindent, ami pénzt hoz, mert bizonytalanok vagyunk! Nagyjából ezért van, hogy számos hirdetéstípusnál még mindig gyakori jelenség, hogy a kisebb vállalkozások túl sok információt akarnak átadni a hirdetésekkel a fogyasztóknak. Mert ugye kell bele a teljes kínálatnak legalább a fele, az akciók, a mindenféle elérhetőség, de jusson hely a szlogennek, és magának a kereskedelmi felhívás lényegének is. Ugyanakkor hirdetésekben nagyjából az a szabály erről közelítve, hogy

 

aki sokat markol, keveset fog!

 

Nem az a baj, hogy minden fontos(nak vélt) információt át akarunk adni leendő vásárlóinknak, hanem az, hogy mikor! A vásárlási folyamatban az első találkozások az ismerkedésről, a bizalom- és vágykeltésről szólnak, így a közreadott információknak is ezt kell szolgálniuk, és továbbterelni az érdeklődést a bővebb tartalom felé, gerjeszteni és aztán kiszolgálni az információéhséget. Vagyis a vásárlód kíváncsi lehet a sok információdra, csak nem akkor és ott, amikor először találkozik veled!

 

 

Mindennek pszichés háttere van: a figyelmünk könnyen elsikkad olyan tartalmakon, ami nem kelti fel érdeklődésünket, amit nem értünk meg azonnal, ami nem faék egyszerűségű, vagy épp nem vagyunk olyan helyzetben, hogy befogadjuk. Ha rádióreklámban meghallasz egy telefonszámot – ami nem jól megjegyezhető számsorból áll –, Te vissza tudnád mondani? Jó eséllyel nem, ezért fontos az is, hogy a hirdetésed „fogyasztási” helyzetével is tisztában légy, azzal, hogy a közönséged milyen tevékenység közben, milyen körülmények közt láthatja, hallhatja, olvashatja a hirdetésed. Fókuszáljanak ezért hirdetéseid a lényegre, a vágykeltésre, és hamarabb célba érsz.

 

2022.09.25.

Más is érdekel? Nézz szét!

Megismernél? Küldj üzenetet!

„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”

Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban