Mit ünnepeltess a vásárlóiddal?
Nőnap, Húsvét, Black Friday, Karácsony. Szezonális vásárlások és szezonális reklámkampányok, amiket a legtöbb üzlet igyekszik meglovagolni. De ilyen ünnepekből, időszakokból kevés van, többet és jobban eladni pedig kihívás egész évben. Egy idő után a puszta akciózás is unalmas, mit lehet tenni?
Először is gondolkodj el az emberi (vásárlói) pszichén. Hogyan működünk? Mire kapjuk fel a fejünket? Ha belegondolsz, MINDIG az újdonság számít igazán! Ha a barátodról, aki megrögzött agglegény, azt hallod, hogy nősülni készül, vagy, hogy bevezetik Magyarországon az eurót, az – más-más szinteken – olyan hír, ami ÉRINT téged. Vagyis SZÁMODRA az esemény, a történés, a lehetőség HÍRÉRTÉKŰ!
Így vagyunk ezzel mindannyian, vagyis ami SZÁMUNKRA fontos, hasznos, vagy érdekes, és kiemelkedik VÁRATLANKÉNT a várt események világából, arra felfigyelünk. Sokszor az eredményes és újszerű reklám- és hirdetési kampányok mögött ez az elv (is) meghúzódik. Ha a marketingzajból ki tudsz emelkedni ajánlatoddal, annak tálalásával, időzítésével, akkor hirdetésed is nagyobb figyelemre számíthat. Épp ezért
NYUGODTAN TEREMTSD MEG A SAJÁT ÜNNEPEID!
Olyan kreatív és egyedi ünnepeket, időszakokat, eseményeket, amik csak rád lesznek jellemzőek, és amik jobban bevonják a vásárlóid, mert könnyen magukra ismerhetnek, és így szívesebben vásárolhatnak nálad! Nézzünk néhány példát.
1.
Tételezzük fel, hogy használtautó kereskedés vagy. Mi lehet váratlan a leendő vásárlóid szemében, mire figyelhetnek fel, amikor minden nap lehet nálad autókat vásárolni? Válassz ki egy népszerű autómárkát. Mondd azt, hogy jön a „Mercedes hete”, szervezz a kereskedésbe erre az időszakra extra programokat és ajándékozd meg minden vásárlódat egy Mercedes-Benz Matchbox-szal. Akik eddig csak kacérkodtak azzal, hogy jó lenne egy ilyen márkájú kocsit venni, jó eséllyel meg fognak látogatni téged.
2.
Legyen például egy nagy ajándékboltod. Akciók helyett hirdesd meg az Elismerések hétvégéje! Adj kedvezményt azoknak, akik aznap vásárolnak, és kérd, hogy mondják el, kiket akarnak megajándékozni, és sorsolj extra ajándékot is olyanok közt, akik az ajándékot például tanároknak, egészségügyi dolgozóknak vagy rendőröknek adnák. Ezzel a játékos ünnepnappal nemcsak beszélhetsz társadalmi felelősségről és társadalmi megbecsülésről, hanem extra motivációt is adhatsz a vásárlóknak.
3.
Vagy induljunk ki abból, hogy műszaki cikkeket áruló webáruház tulajdonosa vagy. Ha akcióznál, ne pusztán százalékos kedvezményeket kínálj, hanem harangozz be olyan értékesítési napokat, mint a „Bajuszosok napja”, az „Unokák a Nagyikért nap”, vagy akár a „Nyári gyereknap”. Azzal, hogy így megkülönböztetve a vásárlói csoportokat így használod az akciózást, máris közelebb hozhatod magadhoz a vevőket, még holtszezonokban is.
Persze ezek sem csodafegyverek, és sok minden függ attól, hogy mitől lesz sikeres a reklámkampányod, de az soha ne feledd, az apropóteremtés (a vásárlásra) MINDIG a te kezedben van!
2022.11.06.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban