Sikerinterjú Andricza Zsuzsannával

Sokan hallottak már róla, sokan ki is próbálták, ám akik komolyan is vették, azok egy stabil üzleti fejlődést és egy üzleti közösséget nyertek. Ez a BNI, az ország egyetlen valódi networking közössége, ahol a tagok együtt fejlődhetnek. Én magam is csatlakoztam ehhez a dinamikusan fejlődő közösséghez, mégpedig egy online csoporthoz, amit most az észak-nyugat pesti régió vezetőjeként Andricza Zsuzsanna menedzsel nagy odafigyeléssel és szenvedéllyel. Vele beszélgettünk arról, miért éri meg közösen fejlődni, és adni, hogy nyerhessünk.

 

Belegondoltál már, hányan köszönhetnek neked üzleti sikereket?

Mindenki magának köszönheti a sikereket a BNI-ban, mert ha ad, nyer! Ez nemcsak afféle mottója networking közösségünknek, hanem tapasztalati élmény minden tagunknak. És nyerni sokmindenben lehet. Sokszor azt gondolják a vállalkozók, hogy a BNI-ba csak új üzlet miatt jöhetnek, de ez nem így van. Felmérések szerinet többen érkeznek a tanulás lehetőségét keresve, a saját személyes fejlesztésük és a vállalkozásuk fejlesztése a kimondott cél. De hogy válaszoljak a kérdésedre, biztosan sokan örülnek annak, hogy közreműködtem a sikereikben, és ez engem is mindig hatalmas örömmel tölt el. Rengeteg történetünk van, de nem számolom, csak megélem a vállalkozóink üzleti sikerét, mintha a sajátom lenne. Ez egyébként tényleg fantasztikus élmény.

 

Sok embert hoztál már össze a BNI-on belül, de mi is ez a szervezet? Miben adhat segítséget egy vállalkozásnak?

Fontos tudni, hogy a BNI egy nemzetközi networking szervezet és nem klub. Mindkét működési forma kapcsolatépítésre is való, de nem összekeverendő. A fő különbség: klubba az emberek azért járnak, hogy kötetlenül ismerkedjenek, társadalmi rendezvényeken vegyenek részt, és előadásokat, oktatásokat hallgathassanak. Jobbára olyanoknak ajánlott, akik már „meglett” cégtulajdonosok, ők már nem a cégükben, hanem a cégükön dolgoznak. Nem akarnak kötöttséget, csak kilépni a mindennapi mókuskerékből, és jól érezni magukat. A networking más. Egy ilyen szervezetben minden vállalkozói réteg megtalálható, az egyszemélyes vállalkozótól a multiig. Itt az emberek – még ha nagyon jó hangulatban is – dolgoznak, kapcsolati hálót építenek, és egymásnak dolgoznak úgy, hogy egymás értékesítőivé válnak. Tudatosan használva a networking eszközöket jutnak új és minőségi kapcsolatokhoz, ügyfelekhez és partnerekhez, tanulnak vállalkozni és céget vezetni. Tehát, mindent használjunk arra, amire való, és ha valaki úgy érzi, neki még van mit tenni a cégében, akkor legyen networking stratégiája és használja ki a világ egyetlen networking hálózatának, a BNI-nak a lehetőségeit.

 

Igen, magam is mondhatom, sokszor nem pusztán üzleti kapcsolatokról, hanem networking stratégiáról beszélsz, ami egy alaposan átgondolt valami, lényegileg egy cselekvési terv ezen a területen. Hogy látod, mit hozhat a konyhára egy vállalkozásnak, ha tudatosabban, stratégiát teremtve közelíti meg az üzleti kapcsolatépítést?

Lehet, hogy furcsán fog hangozni, de IDŐT! És valójában egy üzletembernek, egy vállalkozásnak ez a legértékesebb. Amikor egy vállalkozás tagja egy BNI csoportnak, ott mindenképp lesznek stratégiai partnerei, akikkel egy az ügyfélköre, de nem konkurenciák. Így egymás minőségi ügyfeleit tudják teljeskörűen kiszolgálni. Amikor valaki a csoporton belül egy ilyen stratégiai kör tagja, az gyakorlatilag önmagában 30 százalék plusz árbevételt hozhat neki hosszútávon. Ez tapasztalat. Ezzel a marketingben és értékesítésben időt és költséget tud spórolni úgy, hogy nagyobb árbevételhez jut.

 

Idő… Ha arra gondolok, hogy az életünk még a járványhelyzet ellenére is gyors tempóban pörög, és a barátainkra is alig van időnk, akkor sok esetben még az üzleti kapcsolódásokból sem hozunk ki mindent. Hogyan működtethető szerinted sikeresebben az üzleti kapcsolatépítés és -ápolás?

Fókuszáltan! Éppen például az előbb említett stratégiai körök miatt. Ha a csoporton belüli stratégiai körben levő vállalkozókra fokuszál valaki, és velük van egy szoros kapcsolattartás, akkor egymásnak folyamatosan minőségi ügyfeleket szállítanak, ahol a másik vállalkozó ismeretségi körében iránta már ki van építve a bizalom, így a személyes ajánlásokkal gyorsabb és hatékonyabb, nem mellesleg minőségibb is az üzlet.

 

Térjünk vissza kicsit a stratégiai körökre. Miért előnyös, hogy egy csoport ilyen szempontok mentén (is) szerveződik?

Célok, fókuszálás és hatékonyság! Nem keressük a MINDENKIT! Nagyon fontos, hogy tudatosan építjük ezeket a csoportokat, és első körben azokat a stratégiai köröket erősítjük az adott csoportban, amilyen vállalkozások már vannak. Például egy formálódó csoportban, ha van már pályázatíró és biztosítási alkusz, akkor igyekszünk hívni melléjük ügyvédet, hitelügyintézőt és könyvelőt. Ezzel is bővítve a csoport pénzügyi stratégiai körét. Addig épül egy ilyen kör, ameddig legalább 7-12 tagja nem lesz, hiszen így tényleg teljeskörűen tudnak kiszolgálni egy ügyfelet.

 

Mondanál néhány gyakorlati jó tanácsot annak, aki tudatosabban akar építkezni?

Szívesen sorolnék nagyon sok lehetőséget, de ma Magyarországon az egyetlen, minden tekintetben erős networking közösség a BNI. Maga a kapcsolatépítési tudás sok helyen beszerezhető, nálunk is kiváló szakemberek segítik a vállalkozókat ebben, de a BNI azonnal ad egy olyan közösséget, ahol minden azonnal gyakorolható is sok-sok segítség mellett. Így – persze hazabeszélve – mindenkinek azt javaslom, csatlakozzon mihamarabb egy BNI csoporthoz, és tanulja meg a networkinget! Ez több mint 30 év tapasztalata alapján nagyon eredményesen működik, és ennél nem tudunk okosabbak lenni.

 

Mit is kapnak azok, akik csatlakoznak ehhez a mozgalomhoz?

Régióvezetőként az én küldetésem, hogy a vállalkozók életében meglegyen a munka és magánélet egyensúlya, ehhez nyújt a BNI egy szociális hálót. Ebben benne van a fejlődés, vagyis a személyes fejlesztés, a cégvezetési képességek fejlesztése – ezt is szolgálják rendszeres képzéseink és tudásmegosztásaink –, a partnerkapcsolatok bővítése, az ügyfélszerzés és egyáltalán az, hogy olyan közösségbe tartozhatunk, ahol hozzánk hasonló cégvezetők vannak, akikkel jól esik megosztani sikereinket, örömeinket vagy épp problémáinkat, hiszen a közösség sok esetben azonnali megoldásokat képes szállítani minden tagjának. Ha valaki először vendégként látogat el hozzánk, az a heti rendszeres találkozóinkat látja csak, de valójában ez a közösség jóval több, mint ami a felszínen érzékelhető.

 

Sok tag „sztoriját” ismered, ők mit szoktak mondani, mire jó nekik ez a közösség?

Ha esetleg ki sem mondják, a lényeg szinte mindenkinél hasonló: „mindent egy helyen”! Vegyük a csoportok rendszeres találkozóit. Ami ezt közvetlenül megelőzi, és ami utána kezdődik, az a lényeg. Hiszen ami az egyik legfontosabb a tagoknak, hogy mikor reggel jönnek a heti összejövetelre, ott találkoznak például a könyvelőjükkel, ügyvédjükkel és stratégiai partnereikkel, így sokszor lehet látni, hogy már reggel korán kis kupacokba tömörülve üzletelnek, egyeztetnek és dolgoznak. Utána fogadják a vendégeket, akik az eseményre érkeznek és a BNI találkozót követően már a vendégre figyelnek, hiszen a kerekasztal beszélgetés közben jobban megismerték a szakterületüket. Így egy idő után, ha nem tud valaki részt venni a BNI találkozón, nagyobb kiesés számára, mert ilyenkor mindenhova külön futkoshat, mintha ott tud lenni rendszeresen. Mindez olyan hatékonyságot jelent, amivel tényleg sok idő és felesleges kör spórolható meg.

 

Nem keveset változott az életünk a koronavírus-járvánnyal. Ez sok vállalkozás életében új megoldásokat is kikényszerített. Lépett a BNI is, most már nemcsak területi, hanem online csoportok is indultak, indulnak. Mi az online kapcsolódás előnye?

A legfontosabb, hogy nincs korlát! Mindegy, hogy határon belül-kívül van a vállalkozás, egy gombnyomásra már ott is van a csoportjában, és nem szab semmi határt az üzletelésnek. Most például lehet, hogy egy formálódó online csoportunkban lesz felvidéki tagunk vagy éppen Belgiumban élő magyar, Magyarországra dolgozó fejvadász. De Te is jó példa vagy arra, hogy egy olyan online BNI csoport tagja lettél, ahol a tagok többsége az északnyugat-pesti régióban él, Te pedig Szeged környékén. De ez nem akadály, hogy üzletek köttessenek, hiszen az online tagoknak a piac többnyire az egész ország vagy akár az azon is túli világ.

 

Amikor a BNI-ról beszélek, azt szoktam mondani, ez egy befektetés, ami munkával is jár. Kinek éri meg tagnak lenni? Mondanál pár számot?

Annak a vállalkozásnak feltétlenül, ami fejlődni akar. A mi célunk, hogy megváltoztassuk Magyarországon az üzletelést, elhagyva a politikától függést és a mutyizást. Mi azt szeretnénk, hogy itthon ne kéz kezet mos, hanem kéz kezet fog alapon tudjanak üzletelni a tagjaink.az „Aki ad, Az Nyer” filozófia mentén. Heti szinten, egymás szemébe nézve, büszkén. Magyarországon több mint 1000 vállalkozás tagja a BNI-nak. A mi régiónkban, Északnyugat-Pesten 130 vállalkozónak az egy főre jutó székértéke átlag 22 millió forint. Ez annyit tesz, hogy átlagosan ekkora forgalom jut éves szinten egy vállalkozónkra, vagyis arra a képletes székre, amin helyet foglal köztünk. A BNI több mint 80 országban működik. Itthon több mint 40 városban található csoport, és egyre több online csoport is alakul Magyarországon. Vagyis a dinamikus fejlődés idehaza is sajátja a BNI-nak.

 

Ha ágazatokat kellene mondanod, kik találják meg jó eséllyel a számításukat a BNI-on belül, miket említenél?

Nagyjából 400 szakterületet jegyez a BNI. Természetesen vannak sikerszakmák, amikre sok esetben váró lista van, hiszen egy szakterület csak kizárólagosan képviseltetheti magát egy-egy csoportban akár offline, akár online. Ilyen például az ügyvéd, a könyvelő, az IT üzemeltetés, az online marketing. De ez amúgy nem ágazat függő, van ugyanarról a szakterületről sikeres és kevéssé sikeres tagunk, vagy épp különlegesebb ágazatok képviselői. A fő kérdés, ki mennyire veszi komolyan a networkinget, mennyire akarja beletenni azt a minőségi figyelmet, időt, elkötelezettséget, ami nagy sikerekhez vezet.

 

Most régióvezetőként egy új online csoport beindítását menedzseled. Mi most a célkitűzés?

Sok vállalkozás megszenvedte vagy ma is szenvedi a koronavírus-járvány hatásait, ám az tagadhatatlan, hogy a kapcsolódás, a kapcsolattartás ma könnyebben zajlik az online térben is. Sokaknak ez kifejezetten előny a BNI esetében is. Az is igaz persze, hogy mivel a BNI találkozók látogatásához az aktuális járványhelyzet miatt védettségi igazolvány szükséges, és vannak tagok, akik nem rendelkeznek ilyen igazolvánnyal, az online megoldásokat keresik. Mi a már jól ismert ONLINE BNI találkozókból fejlődtünk tovább és indítottunk kifejezetten online BNI csoportokat, mert erre igen nagy volt az igény. Most kezdtük el építeni azt az online közösséget, amihez Te is csatlakoztál, és 2 héten belül már 11 fő a létszám. Az a terv, hogy áprilisig szeretnénk 25 taggal megnyitni hivatalosan is a BNI 14303 Online csoportot Északnyugat-Pesten. Sok szakterület még szabad, így aki lát fantáziát az országos vagy budapesti, főváros környéki üzletépítésben, mindenképpen érdemes megkeresnie, hogy részletesebb információkkal szolgálhassak.

 

Ha valaki kóstolót szeretne, vagyis belelátni egy formálódó-fejlődő online csoport életébe, mit kell tennie?

Vendégként ezt bármikor megteheti, ezen a linken pár kattintással igényelhető meghívó:

www.bni-eszaknyugat.hu/hu-HU/meghivo

 

Mivel biztatnád azokat, akik tartanak a tudatos üzleti kapcsolatépítéstől?

Semmiben sem vagyunk profik azonnal, mindenki elkezdi valahol. Éppen ezért van az, hogy nálunk nagyon sokféleképpen adunk segítséget, visszajelzést, képzést azoknak, akik belecsöppennek a BNI networking közösségébe. De mondok mást is. Tagjaink nagy része járt már máshol, és sokszor vegyesek vagy egyenesen negatívak voltak a tapasztalatai. Bármilyen csoport emberekből áll, és érdemes legalább 2 vállalkozói közösséget meglátogatni, és megérezni, hol működik az üzleti kémia. OTT kell OTT maradni, ahol ez érződik. Egy próba nem próba, ez biztos! Az sem mindegy, hogy klubban vagy BNI találkozón járt valaki. Azt kívánom, mindenki találja meg a saját közösségét, és ha megvan, akkor már nem lesz ódzkodás a tudatos üzleti kapcsolatépítéstől, mert a másik segítésén lesz a fókusz! Tudod, „Aki Ad, Az Nyer!” :)

 

ANDRICZA ZSUZSANNA

Sikermottó: „Mi nem csak csoportot, régiót építünk!”

Komoly személyes üzleti-szakmai karriere mellett eredetileg 2014. júniusában lett tagja a BNI-nak egy saját családi vállalkozással. Nem kellett sok időnek eltelnie, hogy kiderüljön, a közösségépítést neki találták ki. 2015. januárja óta régióvezető. Rögtön azzal indított, hogy azév októberére már két Hall of FAME csoportot összehozott, ami azt jelenti, hogy a nulláról indulva 6 hónapon belül két csoportjával is elérte a 35 fős létszámot. 2015-ben régiója elnyerte az Ország Legeredményesebb Régiója címet, 2016-ban pedig a legjobban terjeszkedő régiónak bizonyult az övé. Tizenkét fős csapatával ma 7 csoporttal és 130 vállalkozóval dolgozik együtt a közös sikerekért, és boldog édesanya.

Itt tudhatsz meg többet Andricza Zsuzsanna munkájáról és a BNI-ról:

www.bni-hungary.com

www.bni-eszaknyugat.hu

www.facebook.com/bnieszaknyugat

2021.12.02.

Más is érdekel? Nézz szét!

Megismernél? Küldj üzenetet!

„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”

Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban