Sikerinterjú Kiss Gergellyel
Optimista optimalizásás. Így tudnám összefoglalni mindazt, amiben segítségére lehet egy vállalkozásnak Kiss Gergely és cége, az Innovip. Nekem csapatuk készítette el értőn és hasznos tanácsokat adva a honlapom, ám valójában jóval többet tehetnek egy cégért a digitális fejlődés néha igenis rögös útján. Az Innovip a szememben egy modern páncélkészítő, ami cégeket vértez fel olyan tudással és működési rendszerrel, ami nemcsak megvédi őket, de új sikereik alapja is lesz.
Digitálisabb lett az életünk a koronavírus-járvánnyal. Korábban sokszor lehetett olvasni, hogy a magyar cégek lemaradásban vannak a digitalizációban. Te mit érzékelsz, a vállalkozások fejlődtek digitálisan az elmúlt időszakban?
A pandémia, mint minden krízisidőszak kreativitást hozott az életünkben, hiszen alkalmazkodnunk kellett egy megváltozott környezethez. A digitális térben lévő folyamatok hasznossága bizonyítást nyert, és optimalizálást hoztak a cégek életébe is, hiszen ma már könnyedén tárgyalunk egy videóchaten keresztül a világon bárhol, vagy dolgozunk otthonról kényelmesen. És gondolhatunk arra is, hogy a pandémia óta mennyivel kevesebbet autózunk, kevesebb időt töltünk el feleslegesen.
Mik a legfőbb területek, ahol fejlődnie lehetne egy vállalkozásnak?
Ez teljesen szegmens-specifikus, viszont az általános optimalizáció mindenhol érvényes cél, hiszen ez időt, pénzt, ráfordított figyelmet takarít meg. Ez lehet folyamat-, pénzügy-, vagy akár technikai optmilazálás. Ennek egyik eszköze például egy vállalatirányítási rendszer, ami sok-sok napi folyamatot tud töredékére rövidíteni. De persze említhetném az információbiztonságot is, amiben szintén előre kellett lépnie sok cégnek a járványhelyzetben az online kapacitásaik fejlesztésével.
Kezdjük akkor az információbiztonsággal. Hogy állnak a cégek ezen a területen, mik a jellemző problémák?
Ez mindenképp egy kérdéses pont minden szinten. Ebben az elmúlt években nagyot léptek előre az IT eszköz gyártók. Mindemellett folyamatos az adatszivárgás. Ez ellen egy cég úgy tud a leghatékonyabban védekezni, ha olyan szolgáltatókkal működik együtt, amelyek a kiberbiztonságban erősek. Emiatt is például a mi vállalatirányítási rendszerünk, az OVIP a Google Cloud szerverein fut egy nagyon izgalmas, úgynevezett kibernetes engine technológiával. Általánosságban az mondható el, hogy sok cég lépett nagyot, de sokan még mindig nem érzik ennek a kérdéskörnek a súlyát, azt, hogy a kiberbiztonság olyan egy cég életében, mint a levegő az embernek: ha van, észre sem vesszük, ha nincs, megfulladunk.
Az adatok a napi munkában is elengedhetetlenek. Hogy akkor és ott legyenek, amikor kellenek. Mennyire jellemző a kisebb cégeknél, hogy digitálisan szervezik a munkafolyamataikat?
Ezen az úton a KKV szektor is elindult, és keresik a lehetőségeket. Ettől függetlenül még mindig találkozunk „kockás papíros” vállalkozásokkal, de ez inkább a régi megszokásoknak köszönhető, régebben működő kisebb cégeknél.
Ti a folyamatmenedzsmentben is segítetek a vállalkozásoknak. Mire való az OVIP?
Az OVIP alapvetően ERP, így inkább a vállalat belső folyamataiban segít. Egy kereskedőnek és egy kivitelezőnek a folyamata teljesen más. Az OVIP ügyfelei főként kereskedők, így abban a részben nagyon erős megoldásaink vannak. A Munkanyilvántartó modulunk viszont CRM funkciókban is tud segíteni, és főként a nem kereskedelmi folyamatokat lehet vele kezelni, legyen az egy kivitelezés, szervizelés, vagy egyéb folyamat.
Fotó: Kelemen József; www.kelemenphoto.com
Mik az előnyei annak, ha egyes folyamatokat – akár vállalatirányítás, számlázás, raktárkezelés – szoftveres megoldások segítenek?
Hihetetlen gyorsulást érhet el a cég! Pontosabbá válik az adott munkafolyamat kezelése, menedzselése, hiszen a „szürkeállomány” helyett rá lehet hagyatkozni egy program adatbázisára, ami folyamatosan jelez, vagy információt tárol. Követhető, ellenőrizhető minden, az „elfelejtettem, főnök” típusú mondatok egyszerűen kikopnak a belső céges közbeszédből.
Beszéljünk kicsit az online vásárlásokról. A járványhelyzet felpörgette a piacot. Mit látsz, milyen tartós változásokat hoz a webes rendelések piacain a koronavírus?
Mindkét oldal nagy fejlődésen ment keresztül. A vásárlók köre bővült az online vásárlási kényszer miatt, és megtanulták az online vásárlást azok a bizonytalanok is, akik előtte nem mertek ehhez a csatornához nyúlni. De változtak a cégek is. Sok vállalkozás a boltbezárásokkal döbbent rá arra, hogy egyetlen lábon áll, és akiknek webshopja is van, azok mennyivel előnyösebb helyzetben vágnak neki egy nehéz időszaknak.
Webshopokat is segítetek felépíteni. Tipikusan hol lehet hibázni egy webshop létrehozásakor?
Itthon jellemző, hogy mindenki mindenhez érteni akar, és így már az indulásnál versenyhátrányt generálhatunk ezzel a hozzáállással a többiekhez képest. Több olyan sikersztorinak lehettünk részese, ahol egy webshopos világban abszolút rutintalan ember felépített egy sok-sok milliós webes vállalkozást. Ezeknél az ügyfeleinknél azt láttuk, hogy nem akarnak érteni mindenhez, hanem mindenhez jó szakembert keresnek inkább. Még ha először előnytelenebbnek tűnik a költségük miatt, hosszú távon sokkal nagyobb az esély a sikerre, ha egy minden szempontból jól felépített, jól paraméterezett webshopot hozunk létre.
Mit kell tudjon egy jól működő webshop?
A funkciók végtelenek, így azt kell megtalálni, hogy az adott vásárlókörnek milyen funkciók kellenek. Ha visszatérő vásárlók jellemzőek a szegmensre, akkor máris indulhat a hűségprogram, ha nagy értékű műszaki termékeket árulunk, akkor a cross sale erősítése nagyot tud dobni a kosárértéken, és nem utolsó szempont, hogy a kiegészítő termékeken általában jóval nagyobb az árrés. Összegezve, alaposan meg kell vizsgálni a közönséget és az alapján tervezni meg a webshop funkciókat.
Ha van webshopom, az önmagában olyan, mintha egy zsákfalu szélén lenne a boltom. Hogyan segít az online marketig alapozás, a jó paraméterezés abban, hogy jobban megtaláljanak a vásárlók egy webáruházat?
A kezdetektől nagyon kell figyelni a Google optimalizálásra. Jónak kell lennie az offline és az online értékelésnek. A pozíció sajnos néha nagyon nem egyértelműen lesz egyenes arányos a munkával, de az irányt azért nem szabad elengedni. Mellette be lehet gyújtani a rakétákat a fizetős hirdetésekkel. Itt a mérés kap nagy hangsúlyt a kreativitás mellett, hiszen az online hirdetéseknél már nem érzésekre támaszkodunk az eredménynél, hanem sok-sok statisztikára.
Jól meghatározott stratégia mentén dolgoztok és fejlődtök. Számotokra milyen új lehetőségeket nyithat az elhúzódó járványhelyzet?
Kicsit visszás egy olyan helyzetben előnyökről beszélni, ahol sokan nagy kárt szenvedtek, viszont tény, hogy az online szegmens erősödött. A vállalkozások visszaesése előnytelenül érint minket is, de a fejlődési kényszer nagyban erősítette a csapatot, hiszen egy webshop a kezdetekkor lehet, hogy elég, de később egy jól működő vállalatirányítási rendszer, mint például az OVIP hatalmas segítséget tud nyújtani. Szóval mi minden nehézség ellenére bizakodunk, és erre biztatjuk ügyfeleinket is.
KISS GERGELY Sikermottó: „Édesanyám mondása: Nincs lehetetlenség, csak tehetetlenség.” Motivált csapatot vezet. Látta már sokszor, mi nem működik, és még többször, hogy mi igen a vállalkozások digitális életében. Az Innovip.hu Kft társtulajdonosa és értékesítési vezetője. 2009 óta foglalkozik a web érdekes világával, és 6 éve kezdte el építeni cégével az OVIP vállalatirányítási rendszerüket, ami főként a kereskedőknek és azon belül is a webes kereskedőknek nyújt sok-sok segítséget és fejlődési lehetőséget. Itt tudhatsz meg az Innovip munkájáról és vállalatirányítási rendszeréről: |
2021.10.21.
Megismernél? Küldj üzenetet!
„El is határoztam most, hogy csak azt csinálom ezentúl, amiből hasznom lehet, amihez kedvem van, és ami jobbá, élvezetesebbé teszi majd az életet.”
Szoboszlay György főhadnagy a szovjet hadifogságban